Somewhere between demons and angels

Min senaste halvtimme:
 
Jag: Hej Spotify, idag ska vi göra fyra skivrecensioner ihop, det är väl kul?
Spotify: Nähedu! Några sådana fasoner ska du inte räkna med, nu tänker jag inte ge dig något gratis längre, betala eller gå, moaahahahaahhaa.
Jag: Men vi har väl alltid varit vänner? 
Spotify: Du utnyttjar bara mig för att jag är gratis! *sadface*
Jag: Meeeh, är det så du vill ha det går jag till Youtube i stället! HA! 
Spotify: ...
*Går ut på internet*
Jag: Heeeej Youtube, my dear old friend!
Youtube: Jaha nu passar det sig att komma hit. 
Jag: Men, du vet att du är den enda musikspelaren för mig!
Youtube: Pjuff, visst du, vem är då den där Spotify du alltid använder då?
Jag: Jo men asså... 
Youtube: Jag visste det! Inte ska du tro att du har något här att göra!
Jag: Men..
Youtube: Nej!
Jag: Nehe, men vet du vad, jag behöver inte dig! Jag har Myspace!!
Youtube: *Snyft*
*En stund senare*
Jag: Heeej Myspace!
Myspace: Hej! Det var längesedan! 
Jag: Ja, sorry about that.. Nu är det i alla fall så att jag behöver lite hjälp av dig..
Myspace: Ja, anytime, vad vill du ha? 
Jag: Jo det är så att jag behöver lyssna igenom ett helt album, vill du hjälpa mig med det?
Myspace: Nej.
Jag: Nej?
Myspace: Precis, nej. Du kan ju inte tro att jag kan streama ett helt album för dig? 
Jag: Inte?
Myspace: Nej! Smakbitar får du, som när du ska välja bröllopstårta då får du ju inte hem tjugofem tårtor att äta eller hur? Du får smakbitar!
Jag: Jo men jag behöver ju verkligen ju musiken nu.
Myspace: Du kan få trettio sekunder av alla låtar!!!
Jag: Jag vill inte ha det.
Myspace: Men screw you då! Jag går och lägger mig.
Jag: Men snälla nej...
Myspace: *Tystnad*
 
...ja, lite såhär ser det ut hos mig just nu. Funderar starkt på att kasta ut något genom fönstret...
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0