Keep us from together on our own

MATILDA

Heter boken som jag så länge planerat skriva en recension på. Den är precis som boken Mary skriven av Leslie Pearse och de är väldigt lika i språket, älskar hennes sätt att skriva på så ett klart plus.

Boken handlar om Matilda som växer upp i Londons slumkvarter på artonhundratalet, hon räddar ett prästpars dotter från att bli överkörd av en hästdroska och får efter det arbete som guvernant hos dem. När de sedan ska flytta till USA får Mathilda möjligheten att följa med. Väl i USA får man följa Matildas liv som kantas av fasligt mycket tragedier men också många äventyr och otroliga händelser.

Jag blev väldigt fäst vid boken och grät antagligen i en halvtimme efter att jag läst sista sidan eftersom att man nästan tycker att man känner huvudpersonerna efter att ha följt deras liv i sådär 600 sidor. Jag älskar verkligen böcker som återspeglar hur det var att leva förr i tiden så många av Leslie Pearses böcker passar mig utmärkt.

Bild från bokus.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0