What did you try to do

DEN GLÖMDA TRÄDGÅRDEN
 
Lusläste jag från pärm till pärm, jag har fått en ny favoritförfattare i Kate Morton som skriver något så vansinnigt fängslande. 
 
Boken handlar om en släkt över ett helt sekel, man får följa Nell - fyra år - som 1913 sitter helt själv i hamnen i Maryborough. En familj tar han om henne och uppfostrar henne och hon får först på sin 21årsdag veta att hon är adopterad. På sjuttiotalet reser hon till England för att få reda på sina rötter och under början av tjugohundratalet fortsätter hennes barnbarn Cassandra med att lösa den mystiska släkthistorian. 
 
Det är svårt att beskriva handlingen i en bok som följer så många olika personer i olika tidsperioder och samtidigt göra boken rättvisa så jag lämnar det sådär, rekommenderar dock boken till de som gillar mystik, historia och liknande. Själv håller jag nu på med en annan bok av Morton, underbart! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0