Take a ride on the wild side of life

SWEDEN ROCK FESTIVAL 9/6
 
Vi vaknade och var i halvt chocktillstånd för solen värmde, på riktigt! 
Det gick att sitta ute i shorts och tshirt på förmiddagen redan, helt otroligt och lyckan var total. Förmiddagen spenderades utanför tältet med massa trevliga grannar och grym musik, samt någon kort diskussion om varför man inte ska dricka vodka och hallonsaft innan frukost. Kul morgon som sagt och runt elvatiden drog vi oss bort mot området. Lycklig över att kunna springa runt i shorts och magtröja och med brist på solkräm ledde det till att jag brände mig ganska rejält (men oroa er inte, köpte en svindyr flaska kranvatten så blev inte uttorkad iaf!) och det ledde i sin tur till köpet av min vacka GN'R tröja som jag redan berättat om. Under dagen hann vi se The Gloria Story, Return, Lynyrd Skynyrd, Slade och självklart Mötley Crüe! Vi hade alltså en riktigt toppendag och det kändes verkligen tråkigt när man stod där på Mötley om kom på att det var sista uppträdet på festival för i år, bittersweet ni vet. Efter att varit ca en halv meter från att bli nerdränkta i vad det nu egentligen är de har i sin blodliknande vätska så gick vi hem till tältet för en sista underbar natt i ett varmt och fuktigt tält, det är konstigt hur man faktiskt kan trivas i det. 
 
The Gloria Story: Ett av de band jag sett mycket fram emot, trots att de hade tekniska problem i början så löste dem det utmärkt och det var mysigt och samtidigt bra drag på deras spelning. Nöjd!
Return: Ultimata balladbandet för att sitta på en filt en sommarkväll och lyssna på, mer eller mindre sagt och gjort, efter att köpt oss lite god kebab hittade vi en tom gräsplätt och njöt av solen och bra musik. 
Lynyrd Skynyrd: Se ovanstående kommentar typ, minus mat plus upp och in i publikhavet en liten sväng under Simple man och Sweet home Alabama.
Slade: En gång i tiden var deras låt Everyday en av mina favoriter (ungefär samtidigt med lite Reo Speedwagon och Meat Loaf) så det var ett litet happy moment att höra den, sen satte vi oss och väntade på att dra till Festival stage och Mötley. 
Mötley Crüe: Det är sjukt hur länge jag har velat se dem live, lyckan när de släpptes i höstas var total och trots att jag aldrig kallat mig för ett äkta Mötleyfan så har jag väl fått börja ge mig i den uppfattningen. Med målmedvetna steg med en kurs rakt framåt från mixerbordet kom vi rakt framför scenen, dock några meter ifrån. 
Läst många recensioner som klagat på deras preformance men helt ärligt så håller jag inte med, jag tyckte det var helt grymt, grym show och grymma låtar såklart. Skulle nog säga att detta var en av de absoluta höjdpunkterna på SRF!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0