It's like nothing I can do would distract me

Huvudvärk och hockeyförlust, annars har detta varit en grymt bra helg!
 
Hanna och Lovisa kom hit igår någon gång runt tre, då blev det direkt igång med att laga cheesecake och polenta, själv blev jag förste ansvarig för musiken och fotograferingen. Så klart var jag nöjd med det, matlagning är ju faktiskt inte min bästa sida! 
 
När förberedelserna var klara så satt vi mest och snackade tills det blev dags att göra färdigt polentan. För er som inte vet det så är polenta en traditionell italiensk maträtt gjord på majsmjöl, vatten och salt. Anledningen till varför middagen blev detta är för att Hanna och Lovisa har att göra en italiensk kokbok som projektarbete. 
 
Polenta med svampröra blev spännande, polentan smakade mest papper. På grund av detta hoppade vi glatt in i Hannas bil och körde och köpte pizza, så värt! Hem och se på film, jag råkade somna (ovanligt).. 
 
Idag söndag vaknade vi i snökaos, vid tolv drog vi iväg till nästa kompis för helgen! Dock hann vi bara stanna där i ca två timmar, i och med snökaos så ville inte Hanna köra hem i mörkret förståligt nog.. 
 
Sen in till hockeyn och nu är jag hemma! Välkomnades av nyheten att efter år av tjat från mig och mamma så har pappa gått med på att köpa en kaffemaskin! Lycka ♥ Nu håller jag tummarna för att vinna en auktion på tradera och sen blir det solsidan! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0