'Cause when the feelin's right I'm gonna run all night I'm gonna run to you

Torsdag 7/8

Halv nio hör vi ett voffvoff utanför dörren samt "Oj, sover ni såhär länge?" well, bara att stiga upp och käka frukost! Under dagen hann vi gå runt och kolla i skogarna, jättemysigt och jag fick några fina bilder! På eftermiddagen sov jag och Malin en stund efter bristen på sömn under natten. Haha, vid halv fyra packade vi in oss i bilen och for iväg till Linköping! Väl framme där blev det parkera i ett parkeringshus (jag lovar, detta är viktigt för vidare historien) och gick upp till torget för att käka. Vi hittade till min lycka en rockbar där vi käkade svingoda hamburgare.. 
 
Klockan halv sju drog jag och Malin därifrån och bort till Cloetta Center för att se Bryan Adams, konserten var riktigt fantastisk. Först Rickfors och co. som förband (förvånandsvärt bra) som körde två av mina favoritlåtar - Free Falling & The River - och sedan 27 underbara låtar med en klockren Adams. Några tårar kan jag erkänna föll under (Everything I Do) I Do It For You, fy fa fint det var. Filmade lite, ska se om jag lyckas ladda upp... 
 
Efter konserten som är mer eller mindre obeskrivlig var klockan tvugo över elva och om vi inte är tillbaka vid parkeringshuset till tolv så blir bilen inlåst, vägen som tog 15 minuter att gå till arenan tog hem ca 5 (hej kramp!) eftersom att vi visste att vi båda har kasst lokalsinne.. Det tog nog en kvart att hitta rätt parkeringshus, det finns nämligen 12 stycken där inne i Linköping, vi vill ju inte heller visa att vi inte hittar så det var bara att springa fram och tillbaka till vi hittade vårt guidemärke - Pressbyrån! 
 
Det gick i alla fall bra och glada i hågen allihop hoppade vi in i bilen för att ta oss tillbaka till stugan! Vi hann knappt ut ur Linköping innan himlen öppnade sig helt, det låg ca en decimeter vatten på vägen och vi såg absolut ingenting, då satte vi igång gpsen på Björns telefon och tänkte att den leder oss ut till motorvägen.
 
Så fel man kan ha, denna gps ledde os in på vägar som bara blev mindre och mindre till att vi körde på en grusväg med gräs i mitten, helt fantastiskt. Det blev mer eller mindre safari, under resan hem på två timmar (som skulle tagit ca en timme) sprang dessa djur över vägen: mus,paddor, hare (med ovanligt långa ben) grävling, rådjur, älg & något som eventuellt var en räv. Till detta kan vi lägga till att Malin lyckades undvika ett stup (som egentlgien bara var en vattenpöl/skugga) & att efter att vägen nästan svängt 360° utbrister SÅG NI! 
 
Väl hemma kan man väl inte annat än att skratta åt eländet, vilken kväll säger jag bara! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0