It's only rock'n'roll and I like it


D-A-D
Ahh de hade en av de bästa scenshower jag sett någonsin, alla i bandet fick sina 15-minutes-of-fame, musiken lät precis så bra live som den låter på skiva, jag är inte ens ett stort fan av dem utan det var Hanna som tyckte vi skulle se dem så jag blev riktigt positivt överraskad till att jag inte tyckte det blev långtråkigt av att inte kunna låtarna så bra.

Betyget blir solklart 5/5!


Hardcore Superstar
Hoho, HCSS har jag velat se live läääänge och efter den knäckande händelsen att missa dem på SweRock-11 så var jag ju som ni alla vet väldigt "VI MÅSTE DIT!" och ja, det var verkligen värt det.
Vilket drag det var i publiken, vi stod i och för sig ungefär där det är som värst men ändå, drygt med folk som verkar vilja förstöra för andra!
Sen blev det ju inte bättre av att bandet kastade ut en gitarr i publiken..
Aja, helt klart värt i alla fall!

Tack vare den fantastiska stämningen och det faktum att jag älskar deras låtar får det bli 5/5 i betyg här också!


W.A.S.P.
Direkt efter HCSS trängde vi oss fram till stängslet och satt där i en och en halv timme tills Blackie Lawless och de andra kom ut på scenen, kunde inte fota så mycket tyvärr i och med att det var sjukt mycket tryck från publiken och ja, det var sent så ison behövde vara på 800 och på min lilla festivalkamera blir bilderna så brusiga då, inte okej!
Men ja, vad ska vi säga om wasp?
De låtar de gjorde var grymma, Blackie har en sån sjuk utstrålningen och rösten är kanon!
Märktes dock att han inte orkar sjunga så mycket eftersom att basisten och gitarristen fick spela mycket solon.
En annan sak som var tråkig var att man verkligen märkte att de valt ut att spela de låtar som är mest rumsrena, vilket inte är så jättemånga...
Som det trogna waspfan jag är saknade jag en hel del låtar.

Betyget får bli 4/5!



Ja, detta var då de tre band vi huvudsakligen såg på festivalen!
Helt klart värt pengarna, så nöjd!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0