Priceless?

Hej!
Jag har tänkt på en sak,
Varför köper man svindyra märkeskläder när det finns ugefär likadana till bra priser.
Jag vet väldigt många som bara köper märkesgrejer för att det är just märke.
Jag tycker det är så onödigt så det inte är sant.
Jag menar vad väljer du?
Köpa ett par fula som alltid BjörnBorg trosor för 250 spänn eller ett par snygga från H&M för ca, 100 spänn..
Jag tycker att det är självklart att man köper det man tycker är snyggt även om det nu är en tröja från Lidl's reahörna eller något märkesplagg.
Min poäng är inte att alla ska sluta köpa märke - det gör jag själv ibland oxå - men jag tycker det är så grymt onödigt att bara köpa märke för att bli "populär" ja visst inte ytligt ett dugg.
Om man då köper en tröja från ja vad ska vi säga Tommy Hilifiger för 689:- så kan man oftast köpa något liknande på HM, Gina, eller liknande för typ 249:- då tycker jag det är självklart att köpa billigare för då kan man köpa mer saker, och så blir jag glad..
Fast så finns det ju alltid de bortskämda människorna oxå som får allt de pekar på av sina föräldrar och som inte behöver bry sig om vad saker kostar.
Jaja, detta är bara min åsikt, om det nu finns en massa fjortiswannabe'er där ute som tycker att jag har fel och att det viktigaste i världen är att ha dyra märkesgrejer som föräldrarna betalar så att man blir poppis i plugget så kan ni ju få tycka det.

Puss 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0