Time on my side, I got it all, I've heard that pride always comes before a fall

SWEDEN ROCK FESTIVAL 5 JUNI 2013
 
Lyckan när man vaknar och inser att det är swedenrockonsdag, händer bara en gång om året, lite som julafton. Dags att börja packa, ta en dusch, tagga för fullt med grym musik samt en nyhet för i år - njuta av fint väder!
 
Runt fyra packade jag och pappa som var min resekamrat i år in hela packningen i bilen, det var ganska fullproppat och även om bilen nästan hoppade av tyngen så kom vi välbehållna ner till vår utsatta tältplats under ett äppelträd. Efter inte så många missöden var faktiskt tältet också och det blev dags att byta in biljetterna mot ett armband! Så här snyggt var 4-dagars i år.
 
Yeeh, onsdagens enda uppträde som vi tyckte var värt att gå på var Sweet och för att dra en av mina fantastiska humorfulla grejer så kan jag ju säga att Sweet var riktigt sweet! Hehe, skratta det var fyndigt ok!? 
 
Alltså Sweet, egentligen var jag väl inte särskilt sugen på att se dem, jag menar de har ju bara en låt som är bra/känd? Ballroom Blitz? Japp, jag var faktiskt så korkad att jag tänkte så. Som tur väl var ville pappa verkligen se dem så det blev ju så, shit vilken ångest jag haft om jag missat det. Så sjukt bra start på festivalen, insåg att de är ett band som gjort många av de låtarna som jag älskar men inte riktigt vet vilka som gjort.. 
 
Eh, typiskt mig? Kanske.. De är verkligen ett hit-band, vilken energi och vilken stämning det var! Helt underbart. 
 
Bäst: Fox on the ruuuuuun.. Som alla vet älskar jag den låten!
Sämst: Någon skum psykadelisk låt som låter lite för mycket som Depeche Mode för att jag ska vara nöjd..
 
 
Efter detta grymt sweet uppträdande (hehe, ja det är fortfarande roligt!) så dissade vi Candlemass (som tydligen var riktigt bra..) för att få sova, torsdagen skulle nämligen bjuda på en heeeeldag inne på området med fantastiska band. Så ja, godnatt onsdag!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0