Don't you hear me, don't you fear me

Hej!
 
Nu är jag hemma från mitt mitt-i-veckan-äventyr! Som ni antagligen vet så var jag i Hässleholm igårkväll på konsert! Men vi börjar väl från början.. Steg upp som alla andra onsdagar vid halv sex för att dra till skolan och dagen till ära spela in musikvideo, allmänt överspeedad och så men det blir nog bra när den fått sin beskärda del av redigering. Vid ett var vi klara för dagen och jag drog hem och hoppde in i duschen! Vet, väldigt intressant. Slängde sedan ihop lite saker i min väska och sedan bar det av med mina fina föräldrar mot Hässleholm! 
 
Med lite hjälp av en gps hittade vi utan några större bekymmer till hotellet, rummet var enormt och toaletten var minimal, undrar hur den som planerade det tänkte? Hmm.. Anyway efter att ha vilat upp oss en stund var klockan halv åtta och dags att dra oss bort mot Qpoolen arena. Kö i en kvart och sedan en hinderbana för att få sittplatser, det var det dock värt för vi satt sedan på de där förbaskade plaststolarna i fyra timmar.. 
 
Förband ett: Badmouth, såg dem på Skogsröjet förra året och de var väl lika bra nu som då, inte det bästa jag hört men helt okej ändå.. 
Förband två: Crazy Lixx, mer min genre med sleaze men redan här började vi bli lite trötta (hade ju vart full gång sedan halv sex..) så längtade mest efter att tiden skulle gå lite för att huvudnumret skulle börja..
I alla fall var förbanden bra, absolut inget illa mot dem men när det tar 2,5 timmar för dem att spela och få klart allt med instrument blir det lite smått drygt.. 
 
Vid tjugo över tio började dock det vi betalt för och väntat på i ett halvår: W.A.S.P! för tredje gången för min del var det dags att se Blackie Lawless och co. Vilken show sen! Riktigt grymt var det, lätt värt väntan. Snygg scenshow och fantastiska musiker. Ja, svårt att beskriva, helt underbart, simple as that!
 
Allmänt lyriska alla tre efter showen blev det att dra hem till hotellet för sömn och gott sov man kan jag lova!
Vaknade imorse av mitt alarm (Smokin' in the boys room, som jag sedan haft på huvudet resten av dagen) vid lite över åtta. På att igen typ, klä på sig lite snabbt och sedan full fart ner till hotellfrukosten! Gott var det och efter det var det dags att packa ihop och checka ut!
 
På hemvägen stannade vi vid hovdala slott och gick runt och hade det bra där en stund, samma sak vid Sölvesborgs slottsruin! Sen sov jag resten av bilresan hem och nu är jag här och skriver ett milalångt inlägg som antagligen ingen orkar läsa. Därför ska jag även lägga in lite bilder, haha.. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0