In a world that's insane

VANITY FAIR

Är inte en bok utan en film som jag såg igår med Reese Witherspoon i huvudrollen. Den handlar om Rebecca Sharp som växer upp på en typ av barnhem, hon vill höja sin status i samhället och ser därför till att få ett jobb sov guvernant hos en högt uppsatt familj. Hon lyckas tack vare detta stiga i samhällets system och hon gifter sig med en av de vuxna sönderna i huset. Dock leder det till problem och Becky får svårt att behålla den lycka hon skaffat sig.

Filmen utspelar sig på artonhundratalet och är ett kostymdrama med vackra omgivningar, kläder och hus. Precis min typ av film. Dessutom spelar alla skåderspelarna väldigt bra och man lever sig in i filmen något så vansinnigt, fast det gör jag ju i och för sig alltid.

Jag rekommenderar filmen till de som gillar historia eller kärleksdraman, gillar man båda är det en film man definitivt måste se!
Bild från IMDb


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0