Cause you are mine, I walk the line

MARY

Heter den senaste boken jag läst ut, har ju blivit något av en riktig bokslukare senaste tiden.
Boken är skriven av en av mina absoluta favoritförfattare Leslie Pearse och handlar om Mary som lever på slutet av sjuttonhundratalet. Hon åker fast för att ha stulit en hatt och blir deporterad tillsammans med en massa andra fångar till Storbrittaniens straffkoloni i Australien. Man får följa hennes liv under de ca 10 år och får väldigt målande beskrivningar om hur hemskt det var på fångskeppen och hur mycket man var tvungen att utstå för att överleva.

För att vara en bok på endast 510 sidor så lyckas Pearse verkligen skapa en bild av denna kvinna och hennes liv.
Jag rekommenderar boken till alla er som gillar äventyrsböcker och böcker som skildrar historien, man får lära sig ofantligt mycket om hur livet var för några sekler sedan och man blir väldigt fäst vid Mary och de i hennes närhet.

Tur för mig så har Leslie Pearse betydligt fler böcker inom samma genré som jag ska dyka på nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0