If you really really really really love me, then you really really really really gotta show me

SWEDEN ROCK FESTIVAL 7/6

...och så var det torsdag! 
Vi vaknade väldigt sent för att vara i tält, runt tio elva tror jag nog det var. Eftersom att kön till toalett och dusch var ca en mil lång så bestämde vi oss för att gå bort till området för att käka frukost, pommes frites fick bli det viktigaste målet på dagen, gott var det definitivt! Efter att vi käkat klart gick vi en sväng på området och sedan hem till tältet igen, tack och lov hade kön minskat lite så man kunde springa in på toa. En stund senare var vi off to go to the festival med en väska packad med filt/varma kläder/kamera och glatt humör, det regnade ju faktiskt inte ens lite! 
 Under dagen hann vi se en hel del med bra band, Little Angels, Danko Jones, Steel Panther och så klart Sebastian Bach. Istället för att se headlinarna den kvällen (vilka var Soundgarden) så köpte vi lite food och satte oss i gräset och körde picknick. Där fick vi lite trevligt sällskap så det slutade med att vi satt där vid utgången och snackade en bra stund. Väl hemma vid tältet träffade vi på en av våra grannar som inte kunde förstå vad vi gjorde på Sweden Rock, vi som varken röker eller snusar! Ja, undrar vad man mer kan vara på en musikfestival för, haha. I alla fall så var vi båda ganska så trötta och frusna så det fick bli att gå och lägga sig där runt tvåtiden.


Little Angels: Band jag hittade tack vare SRF, lite lagom jättelycklig över det. Mysigt band med bra musik, perfekt! Kanon att de fick spela på en scen där man kan sitta och lyssna också, lagom ansträngande för min stackars rygg!
Danko Jones: Han har grymma låttexter, bra uppträdande och han låter verkligen vetig när han snackar. Hade gärna lyssnat på föreläsning med honom! Tur att Hanna fick mig att vilja se detta, var inte så inne på det från början. 
Steel Panther: Parodibandet med kvinnoförnedrandetexter och "åsikter" som om det varit en person hade fått mig att skrika rakt ut i rena rama hatet. Dock älskar jag musiken, de är ju riktiga showpeople och även om det blev lite extremt på sina ställen så om man ser det för vad det är så är det grymt bra.
Sebastian Bach: Åh, sen jag hörde Skid Rows I Remember You för första gången har det varit en av mina topp fem låtar jag måste höra live.. Anyway, detta uppträdandet var ju lätt på topp tre från festivalen (kan ni gissa vilka två till som ligger på den listan?), Bach vet hur man underhåller publiken och hela hans framträdande känns så äkta och genuint glatt. Att mr Dee Snider gjorde ett gästframträdande gör det ju inte precis sämre.. 
 För att avsluta torsdagen tänkte jag slänga upp ett youtubeklipp från någon snäll människa som filmade när herr Bach sjöng Små Grodorna, mwaha enjoy!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0