Wise man said...

Rockklassiker har ju just nu en tävling som handlar om att utse det bästa rockbandet/artisten någonsin, tänkte lägga upp de nominerade och berätta vilka jag röstar på i respektive duell + motivering varför såklart!
Ja, några dueller är ju redan avklarade men jag kan ju snacka om vad jag tycker ändå, jag menar jag är ju inte sån att jag gillar att hålla inne med mina åsikter..

ZZ Top vs Black Sabbath - Var egentligen inget svårt val, jag är inget big fan av något av dem men ja, att inte välja B.S. hade kännts helt fel faktiskt.

Imperiet vs AC/DC - Säger bara att det var "tur" att det var imperiet och inte ebba grön som stod mot acdc, hade varit så mycket svårare att välja då. Ac/dc är uppväxt med på ett helt annat sätt än imperiet, även om jag älskar deras musik oxå för den delen..

Alice Cooper
vs Bon Jovi - Såg de två och valde rent spontat utan att tveka Alice Cooper, så här i efterhand är jag lite förvånad att jag inte ens tvekade.. Men ja, Alice Cooper är en av mina absoluta favoriter, älskar i princip varenda låt!

KISS
vs Pearl Jam - Har svårt för Pearl Jam, inte alls min stil så inte särskilt svårt val, Kiss är ju feel-good-musik på högsta nivå!

Accept vs Iron Maiden - För några månader hade jag lätt sagt Accept eftersom jag tyckte Iron Maiden var väldigt överskattade, men som ni vet kom jag in i (vad jag trodde var) en period med dem som hållt i sig sen dess, och nu grämmer jag ju mig till tusen över att jag inte såg dem i GBG förra året.. Maiden ftw!

Judas Priest
vs Skid Row - Beror på om det är gamla eller nya skid row, mot det nya vinner priest lätt men mot skid row med mr Bach vid mikrofonen är det nog snarare tvärt om.

Queen vs Green Day - Wow, första gången jag går emot hur det gick i duellen, Queen i all ära, de har gjort grymt mycket underbar musik men Green Day har så mycket låtar som går rakt in i hjärtat på mig.

Scorpions
vs Led Zeppelin - Lättast hittills tror jag, har fyra skivor med dem på väggen och en i cd format, säger väl det mesta..

Rolling Stones vs Motörhead - Detta grundas mest på att jag tycker att Stones har dryg musik, och att motorheads ace of spades är amazing.

Mötley Crüe vs U2 - Svårast hittills, går knappt att välja, de är ju så olika! Men lotten faller ändå på fina U2 som jag faktiskt lyssnar mest på.

Twisted Sister
vs Metallica - 1. Metallica är inte min typ av musik 2. Twisted Sisters the price är på min topp 10 lista med rockballader.

Saxon
vs Pink Floyd - Saxons uppträdande på Sweden Rock är ett av de bästa jag sett, love them!

Gary Moore vs Bruce Springsteen - Ångest var reaktion nummer ett, sen kom jag på mitt överlyckliga moment som varade i en vecka när jag fick reda på att mr Springsteen kommer till gbg i sommar, så ja.. Tjoooho!

Dire Straits vs GUNS N ROSES - Hahahaha, kunde ni inte gissa eller hur? Mitt absoluta älsklingsband mot ett band jag inte tycker om alls.. ;D

Jimi Hendrix vs Europe - Är en total sucker för europes låtar så hade varit fel att inte rösta på dem, även om Jimi Hendrix var grym på gitarren..

Nirvana vs Aerosmith - Last but not least, älskar Nirvana men inte en chans att jag väljer dem framför Aerosmith!

Ja, såhär tycker jag, do you agree or disagree?


Postat av: Emma

Green Day!! :D Vet du!? Vet du!? Igår medelade Billie att de håller på med att spela in en ny skiva!!! :D :D :D :D :D Jag håller på att döööööööööööööö!

2012-02-15 @ 16:08:08

Postat av: Mela

Ja :D:D Ooooooh underbart! :'D hoppad de kommer till sverige sen på turne när de släppt den :3

2012-02-15 @ 16:13:31
URL: http://meelah.blogg.se/

Postat av: Emma

De måste de eller i alla fall någonstans i närheten :D De är för stora för att inte göra det :D

2012-02-15 @ 16:27:47

Postat av: Johanna

Du valde bara Green Day för att du visste att Emma skulle döda dig annars. Det vet jag! Du behöver inte erkänna, men jag vet att innerst inne så är det så det ligger till. ;)

2012-02-15 @ 17:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback