I'm outta my head without you

Vad jag har läst senaste månaden:
 
Fredrik Backman - Saker min son behöver veta om världen
En av mina absoluta favoritskribenter/bloggare har i höst släppt två böcker varav den ena är den jag nyligen läst, som titeln beskriver så är det en bok skriven till sin son om vad han kommer behöva veta. Växlande mellan händelser och allmäna bra-att-veta-saker. Riktigt bra skriven och jag ska strax dyka på bok nummer två av herr Backman! 
 
Nikki Sixx - The heroin diaries
Basisten i Mötley Crüe hittade gamla dagböcker från tiden som heroinberoende under deras storhetstid -87, han har publicerat ett helt års anteckningar och tillsammans med kommentarer från han själv och de människor som var en del av hans liv så får man en ganska så klar bild av det hysteriska livet som levdes runt Mötley Crüe. En riktigt inspirerande bok, jag tycker det är så starkt att låta allmänheten få ta del av antagligen psykiskt den värsta tiden i hans liv. 
 
Lesley Pearse - Hope
Ja jag vet att jag alltid tjatar om hur mycket jag älskar hennes böcker.. Denna handlar i alla fall om ett gods i Somerset på 1800-talet, ägarinnan av godset föder ett utomäktenskapligt barn som blir bortadopterat till kammarjungfruns familj. Denna dotter får man sedan följa i ett liv kantat av en massa tragik och stort mod. Underbar bok, verkligen. Grät (som vanligt) och ja, är glad att Pearse skrivit så många böcker som hon gjort, har en del drös kvar att läsa! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0