You can tell me that there's nobody else

Måndag 6/8

Efter att ha panikpackat allt på morgonen så packar vi in oss i bilen, fem pers i en skoda combi och hela bagaget fullt med väskor. Ungefär tre kilometer senare kommer vi på att vi glömde sovsäckarna, så turn atound and go back, när det väl var fixat så blev det ful fart mot Kalmar! 
 
På vägen dit var planen att jag skulle beställa biljetter till Scorpions i Gävle, dock visade det sig att alla biljetter då hade 18års gräns (ändrades tydligen ner till 13år sedan) och tack vare att jag fyller år vansinnigt sent på året så var det kört. Lite panik senare hittar vi dock en spelning i ett ställe som heter Oberhausen och ligger i Tyskland nära den holländska gränsen! Biljett dit, big CHECK! 
 
 Nöjda och glada fortsate vi sedan in i Kalmar där jag köpte mina skivor, bild kommer upp här när de sitter på väggen!
 
Från Kalmar fortsatte vi upp mot Hultsfred! Malin hittade en gammal skiva med Style, så en rätt bra bit blev det att lyssna på den, musikgalningen i mig växlande mellan hopp och förtvivlan, det är verkligen sååå inte min musikstil men samtidigt är det så sjukt kul musik. Jag vet inte. 
 
 I Hultsfred blev det fika! Planen var även att cykla dresin men vädret sa HELL NO, så vi satte oss inomhus istället, senare på kvällen blev det till en Thai/Kina restaurang, det var mums. Därifrån blev det sedan full fart till Malexander där vi fixat stuga för två nätter! Vackrare plats är svår att hitta, massa skog och insjöar, helt fantastiskt. Lite problematiskt med täckningen på telefonen bara var enda problemet. 
 
Efter att ha gjort oss lite hemmastadda i stugan gick vi in till henne vi lånade stugan av, jättetrevlig och go och med en liten hund som var galet underbar. 
 
 Sömn? Ja, vi sov men tack vare att 3/5 av oss i stugan snarkade och att jag piper (symfoniorkester typ) så var det väl ingen som blev riktigt utvilad.... 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0