2000 talets sätt att skaffa kompisar...?

Sitter och kollar på Paris Hiltons my new BFF. Haha jag vet att jag sagt att jag tycker det är dåligt, det gör jag fortfarande men fatta hur kul det är på något sätt..
Men allvarligt... Paris tycker att för att kunna vara hennes bästis så måste man kunna festas hela natten i Vegas och sen nästa dag dansa i bh o stringtrosor...
Ingenting om hur tjejerna är som personer utan bara en massa skit som får dem att må dåligt.
Som att om de inte gör som hon säger så kan de aldrig bli hennes bästis, för då litar de inte på henne..
Det är som att jag skulle säga till t.ex Sanna att om du inte färgar håret blont och sticker till Vegas och festar sönder så tänker jag inte vara din kompis.
Jag menar det är sjuuukt.
Eller är detta 2000talets sätt att skaffa kompisar?
Att göra ett litet fånigt tv-program där några desperata tjejer som vill bli kända söker till att bli din kompis och sen så snackas de så att de blir ovänner så det blir bra tv.
Suck.
Fast det här sättet att skaffa kompisar funkar bara för kändiseliten, vi andra vanliga människor får hålla oss till det gamla "svensson-sättet" att skaffa kompisar för att man gillar deras personligheter, inte för deras pengar, kändis status osv.
Visst man har väl alla någon gång drömt om att vara känd och så men om jag hade varit tvungen att välja i nuläget hade jag hellre hållt mig till mina kompisar som jag har och vet är äkta än att bli superkänd och starta ett program där jag ytligt söker efter en vän.
Själv tycker jag det är självklart men världen verkar ju bli allt mer ytlig, om 100 år kommer väl alla att sitta och ljuga om sina pengar, celebritystaus osv över cyberspace.
Usch, jag tycker det låter som en hemsk framtid.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0